Fit&FAstByEwa Facebook
Fit&FAstByEwa Google Plus
Fit&FAstByEwa Pinterest
Fit&FAstByEwa Instagram
Logo Fit&FastByEwa

Reklama

Moc śniadania, czyli czy warto jeść śniadanie

Śniadanie uznawane jest za najważniejszy posiłek dnia. Nie powinno to nikogo dziwić, w końcu to dzięki porannemu śniadaniu nabieramy siły do działania na cały dzień. Dostarczając naszemu organizmowi zdrowych kalorii z samego rana informujemy go o rozpoczęciu dnia i zachęcamy do działania metabolizm, który w nocy jest zdecydowanie wolniejszy.

Fit&FastByEwa | 2019-03-09
Moc śniadania, czyli czy warto jeść śniadanie
Moc śniadania, czyli czy warto jeść śniadanie | Fit&FastByEwa

Reklama

Wiele osób brak porannego posiłku tłumaczy brakiem czasu lub po prostu brakiem apetytu. Na szczęście nikt nie powiedział, że poranny posiłek musi być obfity i wymyślny. Jest kilka zasad, którymi należy się kierować, aby nasz posiłek był pożyteczny dla organizmu, pozwalał nam zachować zdrowy tryb życia, ale nie był przykrym obowiązkiem.

Po pierwsze śniadanie należy zjeść w przeciągu godziny od przebudzenia. Dzięki temu spalimy więcej kalorii w ciągu dnia i zachowamy poprawny rytm posiłków.

Śniadanie powinno być odpowiednio zbilansowane, nie powinno w nim zabraknąć błonnika i białka. Dzięki temu rozruszamy nasz metabolizm.

Poranny posiłek powinien dostarczyć nam odpowiednią dawkę energii. Nie powinniśmy jednak przesadzać z jego obfitością. Przyjmuje się, że poranna dawka kalorii to 300-400 kcal, w zależności od naszego dziennego zapotrzebowania. Będąc na diecie redukcyjnej, wartość kalorii będzie odpowiednio mniejsza. Wszystko zależy od naszego trybu życia i efektu jaki chcemy osiągnąć dzięki naszemu odżywianiu.

Jakie produkty najlepiej spożyć na śniadanie:

  • płatki owsiane,
  • jajka,
  • twaróg półtłusty,
  • pieczywo razowe,
  • kasza jaglana,
  • kefir,
  • jogurt,
  • warzywa (zawsze mile widziane w każdym posiłku).
Warto pamiętać, że nawet jeśli masz mało czasu z rana, to zrobienie śniadania nie musi być czasochłonne. Zawsze w lodówce możesz mieć danie przygotowane wcześniej. Twarożek z jogurtem greckim i papryką, jajko na twardo, pastę z awokado i jajka, hummus, kaszę jaglaną z warzywami. Posmarowanie kromki chleba razowego zajmie nam mniej niż minutę, a jeśli nie mamy czasu żeby zjeść kanapkę w domu, zapakujmy ją do pudełka i zjedzmy po drodze do pracy.

Śniadanie to podstawa

Pamiętaj o tym, a jeśli nie masz pomysłu co zjeść z rana zajrzyj tutaj.

Smacznego!
zdrowe śniadanie

Reklama

Reklama

Polecane kategorię

dania wegetariańskie - jajecznica z bobem

Dania wegetariańskie

Nie jadasz mięsa i nie masz pomysłu na pyszne, zdrowe danie? Wypróbuj moje wegetariańskie przepisy, pełne smaku i witamin.

dania mięsne - pierś z kurczaka w pomidorach

Dania mięsne

Mięsne dania też mogą być fit. Dobrej jakości mięso zapewnia nam niezbędnych wartości odżywczych. Wypróbuj moje mięsne przepisy, proste i dla każdego.

dania rybne - pstrąg nadziewany pomidorami

Dania rybne

Nie wszyscy lubią ich smak, ale warto od czasu do czasu wprowadzić je do swojej diety. Wypróbuj przepisy na dania rybne.

zupy - zupa pomidorowa po toskańsku

Zupy

Zupy to lekkie dania, które pasują zarówno na obiad jak i kolację. Oparte na warzywach stanowią doskonałe źródło wartości odżywczych i są doskonałym przykładem dania fit.

desery - fit trufle

Desery

Słodki deser też może być zdrowy. Wystarczy przygotować go z odpowiednich składników. Wypróbuj moje propozycje.

koktajle - koktajl ze szpinaku

Koktajle

To co pijemy jest równie ważne dla naszego zdrowia jak to co jemy. Dlatego też wśród dietetycznych przepisów nie może zabraknąć pomysło na koktajle i napoje.

Na dzisiejsze śniadanie, obiad i kolację polecam

Placuszki ze szpinakiem

Placuszki ze szpinakiem

Placki, każdemu kojarzą się z ziemniakami. Nie da się ukryć, że ziemniaczane są przepyszne, ale niezbyt dietetyczne. Co zrobić, żeby były bardziej fit. Spróbuj zamienić ziemniaki na szpinak! Oto moja szpinakowa propozycja.

Card image cap

Dietetyczny gulasz z indyka

Prosty przepis na warzywny i dietetyczny obiad z mięsem. Dla wielbicieli papryki, ale nie tylko. W gulaszu znajdziesz również marchew, cukinie i cebulę. Zdrowo i pożywnie.

Card image cap

Fit pomidorowa frittata

Przepis na smaczną i sycącą kolację z białego twarogu, jajek z dodatkiem warzyw i szynki.

O mnie

Fit&FastByEwa

Cześć, Nazywam się Ewa. Odżywianie i zdrowa dieta to moja pasja i hobby. Dziele się więc z Wami przepisami, które pomogą nam utrzymać dobrą formę. Sprawdźcie sami, to proste, szybkie i smaczne. Cieszmy się z bycia fit!

Fit&FAstByEwa Facebook Fit&FAstByEwa Google Plus Fit&FAstByEwa Pinterest Fit&FAstByEwa Instagram
blogi kulinarne